My Army ^^

03 November 2012

Competition di Petaling Jaya / Sajian Bandaraya

 
    Kali ni aq share pasal competition.. competition yang aq join ni selepas competiton di Penang.. beberapa bulan lepas tu kot.. at Penang tu lam bulan 6..yang ni bulan 7 rasanye..Culinaire bulan 9.. kami kene sediakan makanan utama.. 1 protein, 1 sayur , 1 carbo/ nasi dan 1 pencuci mulut rekaan sendiri..



    Siapa menang dapat hadiah duit.. tempat sagu hati pun dpat juga.. yang ni kitorang tak menang.. hahaha.. sebab ni competition mak2.. paham tak?? competition yang orang tua join.. so, memang tak ada harapan la kan.. ahhaha.. ada beberapa orang artis dekat situ.. food yang aq buat ada 4..

   Som tam (Thailand) sebagai appetizer dan berdasarkan sayur.. beef in bitter gourd (Philipine) sbagai protien, rice in bamboo leaf (China) sbagai carbo dan pulut santan kuinin (Malaysia) sebagai dessert..


    Competition dekat Penang dulu kami 4 orang je yang pergi.. lepas semua jeles ngan kitorang.. cewahh hehehe.. semua nak join.. hahaha.. senior2 aq, jr. pon ade yang join.. kitorang datang lambat sikit time tu..sbb loading barang lambat sngat..hehe.. syarat competition ni kene guna barang yang di sponsor..

    Dan masak menggunakan satu dapur sahaja.. ada dalam 5 group kot yang pergi aritu.. tak ingat da.. hehe.. semua kalah haha.. tak pe.. demi mencari pengalaman yang tidak ternilai ni.. ^^ tunggu nanti lagii 2 competition aq pergi.. Battle of the chef dengan Culinaire..

Bye ~~
kAMSAHAMNIDA !! !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...