My Army ^^

14 December 2012

Molecular Bar The Aviary


     Hye~ seperti yang aku janjikan, nak cerita tentang Bar Gastronomy yang mencipta dan mereka cocktail yang baru dan memodenkan cocktail yang lama.. sebelum tu, siapa yang tak tahu apa itu Molecular Gastronomy sila click disini !!

     Ok, The Aviary ni sebuah bar yang sangat2 hebat, segala jenis bahan untuk membuat cocktail ada disini..lihat gambarnya dibawah nanti.. equipment dan tools sains juga ada disini.. tujuan The Aviary dibina untuk ahli2 Gastronomy mencipta dan memodenkan cocktail baru dan lama.. memberikan rupa dan gaya hidangan yang berbeza menggunakan teknik terbaru..

    Selain itu, mereka juga menggabungkan sains dalam penyediaan cocktail mereka.. dan ahli2 Gastronomy bukan calang2 orang.. syarat untuk menjadi ahli Gastronomy mestilah hebat dalam fizik dan kimia serta mempunyai pengetahuan yang luas dalam bidang hospitality dan culinary..

    Bar ini terletak di Chicago's Fulton market.. ok, ini gambar bar tu..


Office - hanya yang dijemput sahaja..

Ice room - tempat untuk membekukan cocktail
atau membuat ais

Stor ^^

Distilling room

Cocktail kitchen.. tempat penyediaan cocktail

    Itulah dia The Aviary.. tempat yang gila rare.. hehe.. stor dia memang hebat.. segala jenis liquor dan arak semua ada.. hehe.. harap awak2 semua enjoy~ bubyee ~



kAMSAHAMNIDA !! !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...