My Army ^^

16 December 2012

Char Kuew Teow



     Hoi hoi~~ hehe.. tetibe je nak share pasal Char Kuew Teow.. hehehe.. siapa tak kenal makanan popular ni kan.. tapi sayang, ramai yang tak tahu resipi asal Char kuew teow ni.. sedihnyaa.. ahahaha.. ramai yang tak dapat bezakan kuew teow goreng dengan Char kuew teow.. sesangatlah kesian.. dan rasa char kuew teow yang betul2 ori, hanya boleh dapat di Penang.. betul ke?? hehehe

     Jangan risau, aku nak share resipi sos char kuew teow harini.. yang original tau.. terbaik dari Penang.. hehehe.. aku dapat resipi ni dari seorang Chef.. dia punya kertas resipi memang dah uzur gila.. ahahaha.. yang dapat resipi hanya beberapa orang je.. tapi aku baik hati harini.. tetiba nak share.. tapi.. haaa.. ada tapinya.. aku tah boleh share bahan rahsianya.. nanti kena saman.. T_T .. hehe.. tapi hanya resipi sos nya sahaja.. oh, nak promote blog lama yang baru nak diupdate ni dia..

Sos Char Kuew Teow :

  1. Air
  2. Ajinomoto
  3. Sugar
  4. Salt
  5. Fish sauce
  6. Soy sauce
  7. Oyster sauce
  8. Black Soya Sauce
  9. white pepper
    Haa, itu dia.. aku tak boleh bagi measurement dia.. sebab nanti kena saman.. pandai2 lah bajet ye.. chef mesti tau bajet sukatkan.. hehehe.. bubye~ annyeong~



kAMSAHAMNIDA !! !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...