My Army ^^

02 July 2013

Sushi, Aku dan Mereka

Assalamualaikum





*Senseng lengan baju sambil betulkan spec. Ehem-ehem !! ok, pelik tak dengan tajuk entry harini? Tak payah nak pelik sangat lah kan. Biasa je pun. Normal kan siapa yang tak suka sushi ni. Tapi tak normal siapa yang makan sushi then muntah . kalau dah tak lalu sangat nak makan, please ! jangan seksa diri. Aku bukan kesian kat kau, aku kesian dekat makanan tu ha actually.

Dalam kalangan family, akulah yang rajin mencekik sushi ni. Mak aku? Ayah aku? Apetah lagi kakak aku ! dorang dulu, bila Nampak benda pelik macam tu, jangan cakap nak makan, tengok pun tak nak. Dulu, bila aku lapar je, then rasa mengidam sikit nak makan sushi, member akulah jadi mangsa. Nafsu aku kuat kot. Eh ! nafsu makan tau, bukan nafsu tu. Shittt ~ jangan salah faham lak.

Ingat dulu, time sekolah. Cikgu tanya 

“siapa suka makan sushi?”

 Student semua dengar je, rasa nak muntah. Wadehel !! ada yang kata siapa yang makan otak jadi lembab lah, otak berulat lah ~ ok,itu memang gampang. Ade ke makan sushi otak berulat. Gila apa, aku nengok orang Jepun makan hidup je dia. 

Aku start makan benda ni bila aku sekolah rendah, tapi jadi gila dengan sushi ni bila aku masuk kolej dulu. Almaklumlah, budak Culinary kan. *Ehem-ehem ! poyo sekejap. Member-member aku pun dulu tak suka, tapi hasil pengaruh syaiton aku ni. *Eceh, mengaku pula kan. Dorang semua makan juga. Ingat time keluar hangout, aku dengan kebulurnya, terbayang-bayang sushi dalam kepala otak aku, lagi-lagi on the way ke Mall.

Keluar dari kereta je, aku jadi zombie, otak~ otak~ otak~. Ok, itu tak lawak ! aku terus gerak pergi ke food court. Memang jadi gila sekejap, dengan sushi penuh warna-warni, *eceh, macam citer kartun plak en. Aku dengan rabun matanya pergi pilih. Member aku? Dorang setiasa dibelakang aku. Yang lagi seorang tu tak boleh bla. Boleh tanya soalan ni

“Dzul, halal ke?”

“Kau tengok orang yang beli at sini, melayu ke bangla?”.

“Melayu lah”.“Then? Kau rasa halal ke tak?”.

“Entah”.

“Ok,Kau tengok at kaunter,sebelah kanan dia ada dinding, kau tengok tanda halal dia.adakan?”.

“ada”.

“So?”.

Dia undur belakang, dia berdiri macam tiang lampu. Hahaha, yang lagi seorang tu, sibuk duk usya-usya sushi tu, belinya tak nak. Orang dah lah ramai memilih sushi time tu. Sesak bhaii. Lagi-lagi ada offer time tu. Perghh ~ Habis beli je, masuk kereta. Makan. Kawan-kawan aku duk usya aku makan. aku pun, promotelah sikit. Bagi dorang makan. last-last, member aku yang duk pilih tadi, keluar kereta. Aku ingat dia nak muntah ke apa. Rupanya nak gi beli. Lawak !!

Yang lagi seorang tu, muntah beb !! hahaha, tak pelah, sebab 1st time kan. Lepas tu, sekarang sebut je sushi, semua nak. Yang dulu muntah, sekarang dia jadi hantu sushi. Mak aku? Memang champion. Sebab dia pun gila sushi juga. Mak aku kata

“kenapa ek, sekarang mak suka sushi. Dulu tengok kamu makan, nak muntah. Loya je tekak”.

“tak tahu”.

Itu je aku mampu cakap, derhaka tak? Hahaha. Sekarang makin bahaya. Sebab dah ada peminat sushi dalam rumah aku. Maknanya aku kena makan sorok-sorok. Hahaha. Bila aku balik rumah je, aku makan sushi dalam bilik. Elak dari mak aku tahu. Derhaka tak aku?? Hahaha. Tapi kadang-kadang je, sebab mesti kantoi bila aku makan dalam bilik. Bunyi bekas dia bising sangat. Then, berkongsilah aku dengan mak aku. Sweet kan?? Sweet sangat ~~ Nak tahu pasal sushi, Check sini !!


Note : Orang Jepun kata : Kunyah makanan yang mentah sehingga ia masak dalam mulut.

kAMSAHAMNIDA !! !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...