My Army ^^

26 July 2013

Hobi atau Collection ??

Assalamualaikum

Hye.. Sihat?? amacam puasa ? penuh tak ? *Soalan macam sorang bapa anak 5 kan. Ok, straight to the point lah. Nampak tajuk tu ? starting aku sekarang memang macam ni ok. tak habis-habis "Nampak tajuk tu ?" itu je. Tak boleh buat apa dah, dah biasa. Sorry readers !! Bianhe~

Ok, berdasarkan pada tajuk tu . *Ayat skema jap. Aku nak kata Hobi, memang hobi aku gak. nak kata Collection pun ye juga. Macam mana tu ?? ambil dua-dua lah senang. Aku tak tau benda ni dikira pelik atau biasa je. kalau pernah terjadi dekat korang, maknenye tak peliklah. nak tahu apa yang aku suka simpan dan boleh dikata kan hobi? check bawah ni.


Balang memori~ *Puas aku pikir nama, dapat gak.




Nak tahu kenapa Balang Memori ?? sebab balang tu dulu aku pernah gunakan untuk competition. satu-satunya balang yang aku boleh ingat pasal competition. sebab dia besar dan boleh isi benda-benda kecil macam souvenir dari member aku. aku pun letaklah souvenir tu dalam balang tu. banyak giler kot. semua yang ole-ole dari member aku bagi start zaman sekolah, semua ada aku simpan. Keychain, button, anak patung semua ada dalam tu. benda yang boleh mengembalikan kenangan dekat aku bila aku tengok, semua dalam tu. sebab tu nama dia balang memori.

Majalah E-pop..




Hahaha. Korea ?? kenapa dan kenapa ?? Sebab aku suka korea !! jawapan berani mati ok . Ye, aku suka korea. Asal ?? tak suka ?? bla ah !! siapa kesah. itu aku, bukan kau. *tetiba emo. ok, majalah ni banyak lagi sebenarnya. Tapi, aku ambil mana yang terdekat je. sebab nak ambil gambar. Setakat ni tak banyak yang aku tetinggal, tiap bulan aku beli. murah je pun, baru Rm4.50 satu. kadang-kadang Rm4.00. Banyak lagi majalah yang aku beli, tapi ini diutamakan. sebab ?? suka hati akulah .


Topi Chef..




Nampak ?? jangan main-main. *muka Serius. Cehh, setakat topi chef je pun. empat ketul je pun. Kenapa topi chef ?? sebab aku impikan kerjaya sebagai chef. dari kecik aku suka jadi chef. nampak hendsem bila pakai topi tinggi duk dalam dapur dengan baju putih bersih berserta stail memasak yang gila ohsem !! Setiap Topi ni ada cerita memasing. Cewahhh !! macam trademark iklan camera tu, setiap gambar ada lagu. tapi ni version aku. kekekeke.

Cerita topi tu ada banyak sangat, tapi aku pendekkan dan buat ringkasan dan rumusan. ceh !! macam budak sekolah. Setiap topi tu aku pakai masa aku pergi competition. yang maggi tu competition di Penang. yang gas tu competition di Kelana jaya. yang logo CAMP tu, competition dekat KLCC. dan yang satu lagi yang kosong tu aku ambil masa pergi intern dekat Cherating. nak tahu selebihnya, Blog walkinglah. :)

Dah baca semua ?? tahu nak pilih sama ada Hobi atau Collection ?? bagi aku kedua-keduanya. dah petang ni, nak keluar kejap. adioossss ~



Note : Tak pelikkan ?? Normal je kan ?? 
kAMSAHAMNIDA !! !!

9 comments:

  1. balang tu nampak macam gelas je..hehe...wahhhh suka korea>_<

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah.. kaca.. kira gelas lahh.. ofcoz korea !! hehehe.. byk sbb suka korea sebenarnye.. bukan sja2 suka.. :)

      Delete
  2. masih di skala normal lagi :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeke ?? ok, lega dengar.. kalau still normal, maknenye ade orng pernah buat lah.. :)

      Delete
  3. Ramai yg wat..akk ade collection epop dr yg dolu2 g smpai skg..collection buku novel grafik, buku komik..huhu, so you're not weird..dlu akk suka sgt pelakon2 TVB (Hong Kong) smpai sanggup bli majalah TVB berbahasa cina wpown x taw bace..hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekeke.. itu sy pernah buat.. tapi bukan pelkon hong kong.. kartun hong kong.. snggup beli komik tu, tapi tak faham.. just tengok gmbr je.. hahaha

      Delete
  4. Nice hobby and also a collection , for me both of that is just the same . Hahaa :D coz saya pun suke kumpul2 bende yg saya rasa banyakk memberi kenangan utk saya . btw , im new here . bru jee follow blog awkk . nice one ! come and had a visit to mine too kayy ;) kamsahamida :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy pun rse sme je hobi n colection tu.. btw, selamat berblogging.. sya folow blog awak nanti.. jngn lupa BW blog sy :) salam perkenalan..

      Delete
    2. salam perkenalan juga :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...