My Army ^^

03 January 2013

Queker Oat Fruit Cookies ~



   Holla ~ heh heh.. aku nak share resipi biskut hari ni.. aku buat semalam sebenarnya.. keke.. ok, aku buat tak guna mana-mana resipi pun, mesti tak percayakan?? mesti fikir aku tipu kan?? terpulanglah ~ aku kena makan quaker oat sebenarnya, so untuk membuang kebosanan, haha.. aku tukarlah cara pemakanan..aku buat biskut.. dapat 5 keping tapi besar-besar.. mungkin macam merepek bahan dan cara buat, tapi, percayalah.. inilah hasilnya..

Bahan-bahan

  1. 5 sudu besar Quaker oat
  2. 5 sudu besar Shortening
  3. 1 sudu besar butter
  4. 2 biji telur merah
  5. 1 sudu kecil serbuk penaik
  6. 4 sudu besar tepung kek
  7. 2 sudu besar tepung gandum
  8. 4 sudu besar buah-buahan kering
  9. sedikit air
  10. 3 sudu besar gula halus
  11. Esen vanilla

Caranya
  1. Campurkan kesemua bahan.. kecuali air.. 
  2. Tekstur dia mungkin keras dan berderai..so, air diperlukan..
  3. Letakkan air, untuk beri dia lebih kelembapan..
  4. Kemudian, bentukkan dan bakar dengan suhu tinggi selama 5 minit, kemudian perlahankan sedikit suhu dan bakar sampai ia masak..

   Macam merepekkan, tapi itulah hasilnya.. kira eksperimen lah tu.. hehehe.. nak guna method lain pun boleh.. pukul dulu butter,shortening,telur dan gula sehingga kembang.. dan seterusnya.. hehe.. tapi yang aku buat ni, parents and kawan parents aku kata sedap, so mungkin eksperimen aku berjaya.. muahahaha ^^

kAMSAHAMNIDA !! !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...