My Army ^^

03 January 2013

Memories Bakery Class ^^




    Hye !! tetiba aku nak post pasal memori kelas bakeri.. hehe, semenjak aku nak dekat-dekat praktikal ni kan..macam-macam terbayang didalam otak ku.. lagi-lagi bila member aku dah nak habis belajar bila habis praktikal nanti..

   Gambar ni di ambil time aku sem satu dulu.. kelas bakeri dan time ni kami semua ada final cooking.. kira examlah.. sorrylah, aku baru post pasal ni.. aku nak update, tapi macam-macam hal.. gambar ni pun aku baru dapat dari member aku.. hurmm.. nampak tak gambar pizza tu?? kami memang dah rancang nak buat pizza, tapi tak delah rancang nak buat pizza keras tu.. hahaha.. semuanya hanya satu bahan, gula !! hahaha.. pizza yang lembut jadi keras kaw-kaw !!

   Aku dah buat kat rumah pizza tuh.. maklumlah, baru kali pertama nak mencuba memasak.. hehehe.. parents aku pula, bagi semangat gila-gila punya.. dekat rm100 duit parents aku melayang.. macam-macam bahan aku letak.. keke^^.. hasilnya memang berbaloi.. group aku sempat merasa, sebab aku bawak balik hostel malam tu.. time battle tu.. kami semua buat dengan happy go lucky !! HAHAHAHA.. tak percaya?? tengok gambar dekat atas tu.. hehehe

   Dulu, aku ni bukan pro, apetah lagi hebat dalam pastri dan bakeri.. so, taktahu apa effect bila doh tu diuli lama.. hahaha.. lawak betul bila diingatkan balik.. judge yang merasa food tu, diimport (cewahhhh ! import lah sangat) dari hotel Equatorial.. agak malu juga, sebab pizza tu serius keras.. haha.. dia ada tanya.. kenapa keras sangat?? saya tak boleh gigit pun.. apa yang kamu letak?? group aku pun kata "letak gula".. aku tahu dia nak gelak, tapi dia cover..

   Lepas itu, dia tanya.. siapa yang suruh letak?? ada tak cuba buat dekat rumah?? aku pun jawablah.. "ada".. dia tanya lagi.. "ada letak gula??" aku cakap tak.. "habis tu, kenapa letak?? siapa yang suruh??" aku nak jaga hati member aku, aku cakaplah.. "Kami satu kumpulan, jadi kami buat kata sepakat untuk letak".. dia kata "ohh, bagus buat kata sepakat, tapi kalau benda tu tak betul, patut kamu betulkan".. aku hanya mengangguk... hehehe.. mesti nak tahu kan siapa?? rasa2nya?? hahaha..

   Kalau perasan, gambar ni aku serius gemuk.. kahkahkah.. maklumlah, budak lagi.. sekarang, Alhamdulillah, tak macam tu.. hehehe.. banyak kenangan aku dalam kelas ni.. ada beberapa kes yang berlaku, dengan kami yang masih fresh dan baru.. hurmm.. semuanya mengajar aku untuk survive dalam dunia ni selama hampir 3 tahun.. syukur !! kepada sahabat-sahabat ku.. semua yang pernah terjadi antara kita, aku harap menjadi satu kenangan yang kita tidak patut lupakan.. sebab, itulah antara dugaan kita untuk hubungan persahabatan ni.. luv u all ^^

Nak tahu resipi atau tips dan sebagainya.. Click disini !! ..

kAMSAHAMNIDA !! !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...