My Army ^^

17 September 2015

Toys Photography ^^

Assalamualaikum, again about toys photoshoot. Lepas aku send gambar ninjago tu, aku dapat request dari salah seorang ahli group LBK. Dia minta aku shoot gambar hero dan tak kisah hero apa. Aku sahut request dia. Dengan sedikit ilmu dari ahli lain yang layan photography dan inilah hasilnya.

Yang ini aku shoot pada waktu pagi, sebab aku baru belajar manual, aku terlupa setting kasi nampak cantik.

Ironman menyorok dari hulk

Hulk smash !!

Lepas aku masukkan dalam group LBK, banyak komen positif aku dapat.. Alhamdulillah. Abang yang request gambar ni, dia pikir aku hanya shoot yang biasa-2 je, tapi aku buat scene untuk minifigs ni dalam photo. Katanya selalu nak dapat feel dalam gambar hanya gambar dari orang putih, tapi dapat feel nya dalam hasil photoshoot aku ni. 😊

 Ada juga yang kata gambar aku ni nampak hidup. Hehe. Idea, tempat dan cahaya penting kalau nak gambar yang cantik. Setting kamera pun. Yang penting jangan putus asa. Shoot seberapa banyak yang boleh, dan bandingkan hasilnya, dari situ kita dapat belajar. 

p/s : Lego jenama ori, tapi sebab dia terlalu mahal, dan ada minifigs yang Lego tak keluarkan, bootleg jadi pilihan.

kAMSAHAMNIDA !! !!

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...