My Army ^^

04 September 2013

Movie !! Movie ~

Assalamualaikum


Yoyo !! what’s up what’s up bro (pegang microfon,gaya poyo macam rappers) hoho, agak lama aku tak update blog. Maafin gua deh !! enggak sengaja dong. Aku ni dah kenapa?? Start-start dah macam orang nak minta kaki saiz 10 lak kan. Ok, malas nak cerita panjang la, aku saja je nak update blog harini, sebab tetiba rajin.

Tajuk entry kali ni bunyi macam dah lapuk, tapi siapa kesah der !! blog aku kan?? Dah terang-terang tulis “OFFICIAL BLOG FAZLEY ZAHRI”. Tak suka?? Bla lah !! hehehe. aku maybe terlebih kafein harini, tetiba lak nak cari gaduh. Dah banyak melalut ni, check this out ~

The Wolverine



Cerita ni aku tengok dengan bestie aku , oh !! sweetnye. Masa tu beberapa hari nak raya, rancang memang nak tengok movie, tapi bestie aku sorang ni lak kata tak nak. Rayau downtown je. Saja jenjalan usya awek. Pastu rasa macam bosan, kitorang pun pergilah jalan ke Mines. Tempat tu dah tutup dah, dalam pukul 11 macam tu, bestie aku tak tahu nak tengok movie, die ikut je. Sampai sana, apa lagi. kitorang paksa die gak. Hahaha. Back to the movie, malas nak cerita panjang, aku bagi rate 4 star je, sebab die perburukan Jepun.

Percy Jackson : sea of monster



Cerita ni aku tengok dengan bestie gak, tapi berdua jela. Yang lain semua sibuk. Tak rancang pun. Pergi jalan-jalan, rasa bosan pastu decide nak pergi tengok movie. Apalagi, redah jela. Aku bagi rate 3.5 star sebab cerita freemason or iluminati. Tuhan ada anak la, mata satu la. Cerita ni pernah jadi isu dan tak patut tayang dekat Malaysia, alasan dia kanak-kanak senang terpengaruh. Bahaya woo..

The Conjuring




Cerita hantu yang orang kata seram. Padahal tak seram mana pun, sound effect dia je yang gempak. Buat orang meremang bulu roma. Banyak scene yang mengejut gak. Aku bagi rate 4 star sebab jalan cerita menarik. Aku tengok dekat laptop je, bestie aku download. Heee


Now you see me




Cerita ni paling gempak !! sebab kisah pasal magician. Jalan cerita tak bosan, sebab kita tak aspect apa yang jadi lepas tu. Lepastu, banyak trik-trik magic dan plan dorang buat. Hebat woo. 4 horsemen or 4 magician tu semua ada kehebatan die tersendiri. Kaki pukau la, skil magic la, macam-macam. Wajib tengok !! cerita ni pun bestie aku gak yang bagi. Aku bagi rate 5 star. Lau 10 star rate die, aku bagi 10 star. Gempak kot !!

KL Gangster 2




Aku tak layan sangat cerita melayu ni. tapi dah kecoh orang kata best, aku pun layan la. Ramai kan yang tau cerita ni tak tayang lagi dekat pawagam. Yang tengok semua download. Mengamuk pengarah dia, siapa tak mengamuk, cerita tu boleh dapat kutipan tinggi kot. Last-last orang boleh tengok free je. Kesian. Aku bagi rate 4 star je. Sebab bahasa yang dia gunakan poyo la. Lepastu melambangkan orang melayu ni macam pengganas,mafia dan gangster besar. Scene banyak fight , so aku layan sikit. Jalan cerita pun not bad.

Kick-Ass 2




Hoho, cerita paling kelakar aku pernah tengok dekat pawagam, aku gelak memang kaw-kaw. Ada ganas, jalan cerita pun not bad, lawak pun lawak tapi lucah dia lebih pula. Tak sesuai tuk kanak-kanak, sebab bahasa kasar banyak digunakan. Aku bagi rate 4.5 star sebab buat aku gelak. Aku tengok dengan kawan kolej aku, dia belanja. Heee

R.I.P.D




Cerita ni boleh tahan la. Sebab ada fight. Jalan cerita best, tapi silap satu je. Ending die tak best. Kelakar dia pun not bad. Yang tak best, dia ada kaitan dengan hari kiamat atau orang putih panggil jugdement day. kena jadi polis untuk “rest in peace department” sebab boleh backup amalan baik masa hari kiamat tu. Tak sesuai untuk kanak-kanak juga. Aku bagi rate 3.5 sebab cerita dia ada banyak kalut. Yang best sebab CGI dia hebat.

Ok, aku rasa macam dah malas. Banyak benda aku nak update, tapi mungkin lain kali kot. Majlis tunang kakak aku,hangout, iftar dengan bestie, open house dan raya aku nak kena cerita. Nanti ade masa aku update. Bon appétit !! tetiba lak.. hahaha
kAMSAHAMNIDA !! !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...