My Army ^^

18 September 2013

kenapa dengan aku




semakin lama aku makin keliru..
apa yang patut aku kejar dan apa yang patut aku buat..
3 tahun aku habiskan masa aku untuk kejar cita-cita dan impian aku masa aku remaja..
aku dah tak tahu apa halatuju aku.. 
umur makin meningkat..
ye.. aku cemburu bila kawan-kawan aku menuju terus kejalan yang mereka pilih..
aku lagi jatuh bila mereka yang anggap aku sebagai seorang yang boleh pergi jauh dalam bidang yang aku pilih..
tapi sekarang aku melencong dan terus melencong..
aku sedar aku melencong.. tapi aku tak tahu apa yang patut aku buat..
langkah apa yang aku perlu buat untuk menuju jalan yang aku patut pilih..
sebab aku tak pasti ini ke yang aku pilih selama ni.. 
impian aku selama ini apa??
 kerna apa aku habiskan masa aku selama 3 tahun itu ?? 
ye.. aku memang cemburu bila mereka yang berjaya dalam bidang yang aku impikan.. 
aku nak jadi seperti mereka.. 
tapii..
aku perlu seorang yang mahu memberi inspirasi pada aku.. 
tapi tiada..  
aku manusia biasa..
 ye.. aku sedar aku manusia biasa.. apa yang patut aku buat dan lakukan?? 
aku lemah.. 
aku tak kuat.. 
aku senang mengalah dan senang terpengaruh.. 
aku perlu dia , dia dan Dia..



kAMSAHAMNIDA !! !!

2 comments:

  1. Boy, mybe akk bkn org yg sesuai tok nasihatkan ko..sbb akk pown blum ade pape yg akk boleh banggakan..cuma akk harap ko x cepat mengalah..biar beribu halangan, lencongan yg ko lalui.anggap tu satu pengalaman, x salah..tu nmenye kehidupan..jgn tersungkur jatuh sbb org lain semakin berjaya..cr semula impian tu..jalani hidup kini dgn tabah, dgn semangat..insyaAllah ko pasti dpt cpai apa yg ko nak cpai selama ni..at least you r better than me..for as long as I live, I've keep wondering what's my dream? what am I gonna do with my life..sometime I do feel empty, I always took Allah for granted..turn to Him when I'm sad but forget Him when I'm happy..I'm still lacking all over the place..but I know Allah always there for me..for us..pray to Him, ask Him to granted your dream, your wishes..insyaAllah Boy sooner or later you'll be as successful as everyone else..

    ReplyDelete
  2. sukar betul bile melencong, nak patah balik, tapi itulah pengalaman yang berharga

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...